Tuesday, June 16, 2009

The Grill Master



I have been thinking about the men who buy my work, typically as gifts. Our reputed female penchant for retail therapy may hold a grain of truth, but women expect a lot from the shopping experience.

The purity of the male approach is admirable. Men go to a store, get what they need and come away feeling as though they've done a good job, simply because they’ve purchased something. I don’t know if it is fair to pin blame on DNA, but there is a difference between the way men and women shop.

For instance, my backyard barbeque grill; 150 lbs of hulking black cast iron and stainless steel. Takes me two hands to open the lid, has a side burner with its own shiny surface area, and a bright red temperature arrow that spins around precipitously when the beast is fired up. The most telling detail: wheels, like it is a giant toy truck. How did we come to possess such a monument to smoke and flame? My husband bought it.

During the last 5 or 6 years we have done just fine with a basic Weber kettle grill and some “cowboy chips” from Trader Joe. All the summer staples cooked nicely: hamburgers, vegetable kebabs, even toasted marshmallows. The kettle grill was a big trade up from where we started long ago. A miniscule apartment in NYC with an equally tiny hibachi perched out on the fire escape. But the Weber had started to rust out and did not come with us when we moved. A replacement was needed.

Off my husband goes, one fine day. And back he comes with not just a grill, but nearly an off-road vehicle packing 50,000 BTU’s, roughly the equivalent size of that first NYC kitchen. And he’s happy. Really, really happy. Men, it turns out, are not complicated to sell to. Now if only I could figure out how to make my work bigger…
…and put wheels on it.

Hope yours is a sizzling-hot Father’s Day!

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El Maestro Parrillero

La pureza de los hombres a la hora de comprar es admirable. Los hombres van a una tienda, consiguen lo que necesitan, salen y se sienten como que han hecho un buen trabajo, simplemente porque han comprado algo. Yo no sé si es justo culpar la presencia de un gen, pero hay una diferencia en la manera en que hombres y mujeres compran.

Por ejemplo, la barbacoa en mi patio, 150 libras de hierro sólido negro y acero inoxidable. Se necesitan las dos manos para abrir la tapa. Tiene un quemador lateral independiente a la parrilla. Una flecha roja que indica la temperatura y gira que precipitadamente tan pronto se enciende. El detalle más revelador - las ruedas - como si fuere un camion gigante de juguete. ¿Cómo hemos llegado a tener un “monumento” de humo y fuego? Mi esposo lo compró.

Durante los últimos 5 ó 6 años tuvimos una parrilla básica Weber y algunos "cowboy chips" de Trader Joe. Todas las comidas de verano se cocinaron muy bien: hamburguesas, pinchos vegetananos, incluso malvaviscos tostado. Esto parrilla es un gran cambiosi lo comparamos con el principio: un minisculo apartamento en Nueva York con juntamente con diminuto “hibachi” encaramado en la escalera de incendios. Sin embargo, el Weber comenz, a corroerse y no pudo venir con nosotros cuando nos mudamos. La necesitabanos un sustituto.

Un buen día, mi marido fue a la tienda y regresa acompañado con una parrilla, y un equip de 50,000 BTU's, más o menos del tamaño de nuestra primera cocina en Nueva York. Y él llegó feliz, muy, muy feliz. Los hombres, resultan no ser tan complicados a la hora de comprar. ¡ Ahora, si tan sólo yo pudiera averiguar cómo hacer mi trabajo más grande ...
... Y poner le ruedaspara que asi los hombres lo comprarar…!

¡ Espero que pasen un buen Día del Padre en la parrilla!


Translation assistance by Magha
Muchísimas gracias!
(any errors the responsibility of oceano)



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