Friday, May 15, 2009

Dead Man's Fingers



Along the shore, where others might see just a pile of dark and wet high-tide debris, I am drawn in for a better look. Up close, the heap reveals itself to be an assortment of sea and beach life - shells, crabs, pebbles, plants, sand ants, algae, leaves, bits of roots and bamboo... Most often I comb through this tangle searching for the colorful and luminescent chunks of rounded seaglass.

Yet, these remains of the ocean were so visually compelling; colorful, delicate and odd. Sea plants, rich in mythology, have long been given whimsical and romantic names; Dead Man's Fingers, Knotted Wrack, Mermaid's Locks, Boot Lace -- calling to mind everything from water nymphs to a brave ship captain lost at sea. Handling the seaweeds to examine and admire their minute details caused their delicate and fragile structure to crumble. So I began exploring ways to highlight and preserve the lacy tendrils and beautiful organic forms.



Using a molding compound, I created multidimensional impressions of the coral and fibrous algaes. The texture of the uncured compound allowed me to fully imbed the tiny plants, without breaking them. With the molds cured, I created silver replicas, capturing the true scale and accurate details. The lacy fronds of some seaweeds were too fine and thread-like to make a mold. To capture theses fronds, I rolled each onto fine silver clay. Then I re-etched the precise lines using an engraving tool, leaving behind a true representation of the original plant.

The final silver creations are formed into shapes, polished and drilled for use as a pendant. The crowning jewel, of course, is a glowing gem of natural seaglass. The pendants possess the simplicity and the complexity of the ocean and each is completely unique.






Residuos Marinos

A la orilla del mar, donde alguna gente puede ver tan sólo una pila de residuos marinos, oscuros y mojados, yo me siento atraída y la miro más cercano con detenimiento. Me cuando aceco puedo ver una amalgama de organismos del mar. Caracoles, cangrejos, piedras, plantas, hormigas de arena, algas, hojas, raíces y bambú. Usualmente busco coloridos y luminiscentes trozos de vidrios de mar perfectamente pulidos.

Sin embargo, estos residuos del mar son igualmente interesantes y merecedores de mi atención. Los al a tocar residuos marinos para examinar y admirar sus detalles delicados, fragiles y deteriorados, comienzo a estudiar métodos de exploración para destacar y preservar las lianas marinas y sus formas naturales hermosas.

Usando un compuesto especial para la fabricación de moldes, hago impresiones multidimensionales de corales y algas fibrosas. La textura del compuesto blando me permite imprimir completamente las corales diminutos, sin romper los. Cuando los moldes se secan, obtengo réplicas de plata sólido, capturando la escala real y sus detalles. Plantas algunas marinas son muy fragiles para hacer un molde. En este caso, imprimo los residuos marinos directamentsen la arcilla de plata. Luego dibujo las líneas exactas usando un instrumento de grabado haciendo una representación verdadera de la planta original.

Las creaciones de plata fina terminadas son diseñades, pulidas, perforados para utilizar como un pendiente collar. El toque final es una gema vidrio de mar brillante que refleja la simplicidad y de la complejidad del océano, cada pieza de arte es única.

Translations by Magha
Muchísimas gracias!
(any errors the responsibility of oceano)

~

No comments:

Post a Comment